bättre lite smuts i hörnen....



Än ett rent helvete!
Visst är det så man brukar säga? Kom att tänka på detta rent fenomenala uttryck allderles nyss när jag efter en snabb överblick här hemma kunde konstatera att smuts i hörnen vore edens lustgård jämfört med hur det ser ut här.

Nu låter detta som att det vore en ovanlighet att detta kaos uppstår i vårt hems ljuva vrår men faktum är att av dygnets timmar är redan i rejält underläge mot oredan. 

Funderar på alla fantastiska kvinnor vars bloggar jag läser eller facebook jag delar och hur dessa verkar lyckas med att vara goda pedagogiska mödrar, uppmuntrande sambos & eller flickvänner, bullbakande städmaskiner samt arbetande eller studerande karriärister. 

Så ni kvinnor där ute, hur fasiken lyckas ni? Var god att lämna denna magiska formel även till en sådan totalt kaosartad människa som jag själv. En sån som glömmer friluftsdagar, gympakläder & den dagliga frukten. Som struntar i att dammsuga & sparkar leksakerna under soffan. Som istället för att vara en glad och omtänksam sambo är sur på morgonen & somnar i soffan på kvällen.


(Havanna & Viggo har växt till sig lite sen jag bloggade sist)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0