Konsten att hänga en gardin

Har ni någon gång tänkt på hur svårt det egentligen är att hänga en gardin?
Ja för mig är det då åtminstone det =/
Antingen är de för korta och det är aldrig snyggt, eller så är dom för långa och därmed omöjliga att få ett snyggt fall på.
Gardinerna jag hängde upp idag som i min tanke skulle vara pricken över I:et på min nymålade vägg tillhörde de senare slaget.
3m var dom och en hel del för långa för att passa mitt gamla köksfönster.

Som tur var hade jag lite fliselin (visst heter de så) som man så enkelt bara stryker på gardinerna och hips vips är de lagom långa.
Perfekt för såna som mig som varken äger symaskin eller ens en nål och tråd-rulle.

Det där med mätning och nålning är inte min grej så jag kastade upp gardinerna på strykbrädan och höftade till en lagom fåll som sen såklart visade sig bli lite galen.
Så med förlånga gardiner började jag mitt hängande.
Dra lite till höger, sen tilll vänster.... Bressa ut för att sen dra ihop, o så lite till höger igen.
Upp och ner på pallen som under ett gympa pass.

Ja till slut gav jag upp och jag tror då inte att Tomas kommer se att jag stått och kalibrerat in gardinerna i 30 minuter om jag säger så.
Och när jag väl får till dom (förjag kommer att dra lite var gång jag passerar) så kommer dom vara fina tills ungarna vaknar och Havanna leker sin första kurragömma eller en nyäten Viggo tar i dom med smöriga fingrar...

Sa jag att dom var vita??

Livet som hemmafru är bekymmersamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0